Een prachtig glossy magazine, om bij het 15-jarig bestaan mee te geven aan alle medewerkers, freelancers, klanten en potentiële nieuwe werkgevers. Dat was de opdracht die we meekregen van YaWorks, specialist op het gebied van digitale Infrastructuur.
Yaworks staat bekend als een van de betere werkgevers van Nederland. En het is een goed bewaard geheim dat het bedrijf bij de bouw van vrijwel alle grote commerciële en publieke digitale infrastructuren in Nederland betrokken is. Die professionaliteit van YaWorks moest ook het magazine uitstralen.
YA-magazine was onderdeel van een jubileumcampagne (ontwikkeld door KAAT&CO). De conceptboodschap luidde: ‘YaWorks is ON’. Deze boodschap omvatte verschillende aspecten: de medewerkers van YaWorks in de spotlight brengen, laten zien dat zij ervoor zorgen dat Nederland altijd ‘ON-line’ blijft, en dat YaWorks zelf klaar is voor de volgende stap.
Samen met het redactieteam ontwikkelden we een conceptplan, waarin bovengenoemde thema’s terugkwamen. In de look-and-feel, in de gekozen onderwerpen, de tekst, de fotografie. Na een aantal maanden lag er een mooi magazine, 84-pagina’s dik, met mooie fotoreportages, interviews, achtergrondverhalen, nieuwtjes en leuke extra’s, zoals een levenswegspel.
Het magazine werd zeer enthousiast ontvangen door YaWorks zelf en externen.